Bentuk-bentuk ujian | Senarai aktiviti |
Mendengar & mengenal objek dengan perkataan | Ø Menggunakan kad gambar dan pelajar akan memadan dengan kad perkataan. |
Memahami maksud ayat | Ø Mengangkat tangan kanan jika diberi arahan untuk berbuat demikian. |
Melaksanakan arahan | Ø Diberi arahan untuk membuat sesuatu kerja atau melakukan pergerakan (cth: tepuk tangan). |
Mendengar untuk mendapatkan maklumat | Ø Mendengar perbualan di radio dan mengambil isi-isi penting. |
Mendengar untuk mengenal pasti urutan cerita dan peristiwa | Ø Guru memberikan situasi dan pelajar akan menyusun cerita mengikut susunan |
Mendengar untuk mendapatkan fakta | Ø Menonton rancangan dokumentari di televisyen. |
Mendengar & mengecam bunyi | Ø Melalui radio atau alat bantu lain seperti alat muzik.(cth : meneka bunyi) |
Mendengar & memadan | Ø Aktiviti melekat kad gambar dengan perkataan |
Mendengar & menulis | Ø Tulis ejaan |
Mendengar & mencari jalan | Ø Menyelesaikan masalah berdasarkan latihan yang diberi |
Bersoal jawab | Ø Satu tajuk menjadi isu untuk dibincang oleh semua pihak. |
Wednesday, October 13, 2010
Bentuk-bentuk Ujian Mendengar (12.10.10)
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment